NOTICE 공지

FAQ

:: General_일반 ::

1. Is a Log In required to post on the website?
게시물(이하 “불만” 이라 합니다)을 작성하고 싶으면 반드시 로그인을 해야 하나요?

While bullman.co.kr (hereinafter Bullman) would like users to create an account, users are able to submit postings anonymously.
As such, a Log In is not required to submit a posting on Bullman.
Bullman에서는 사용자들에게 회원가입을 권장하오나 별도의 로그인 없이 익명으로 불만을 게시하는것 또한 가능합니다.

2. How long will my posting remain on the website?
작성한 불만은 언제까지 웹사이트에 남아있나요?

Provided that a posting complies with our Terms of Use, it shall remain active on our website indefinitely.
작성하신 불만이 저희 이용약관을 준수하였다면 무기한 게시될 것입니다.

3. Does Bullman remove postings from its website?
불만이 관리자에 의해 삭제될 수도 있나요?

Yes. Bullman may remove postings from its website at its sole discretion if it deems the content to be inappropriate
(including but not limited to political, religious, violent and/or sexually explicit content), or if it receives a report from
our user/s (wherein which an internal review will be conducted), and/or if it receives an order from a court.
네. 만일 저희 Bullman이 판단하기에 게시된 불만이 (정치적, 종교적, 폭력적 또는 선정적 등의 이유로) 부적합하다고 판단될 시 또는
다른 사용자로부터 신고를 받을시 (이와같은 경우 Bullman의 자체 검토를 통한 삭제 조치 가능) 또는 법원으로부터의 명령이 있을 시
해당 불만을 삭제할 권리가 있습니다.

4. What happens if the same article or comment is reposted on Bullman multiple times?
Bullman에 동일한 불만 또는 댓글이 여러번 게시될 시 어떻게 되나요?

Upon review of the posting, Bullman may classify such posts as spam and remove duplicate entries.
Bullman의 자체 검토를 통해 해당 불만을 스팸으로 간주하고 모두 삭제 조치하도록 하겠습니다.

5. Do you only allow bad posts or posts of complaints?
제품 또는 서비스에 대한 불만 및 부정적인 평가 또는 후기만 게시 가능한가요?

Not necessarily. We welcome favorable posts as well.
저희 Bullman은 소비자들의 불만과 더불어 긍정적인 평가 또는후기 또한 사용자들끼리 정보를 공유할 수 있는 장을 지향합니다.


:: For Users_회원 및 사용자들을 위해 ::

1. How do I edit/remove reviews I have posted previously?
이전에 작성한 불만의 수정 또는 삭제가 가능한가요?

At present, Bullman does not offer users the opportunity to edit or remove prior postings.
You can add supplemental information to the review using the Comments function.
현재 Bullman에서는 사용자들이 이전에 작성한 불만의 수정이나 삭제가 가능하지 않습니다.
만약 새로운 정보를 추가하고 싶으시면 댓글 기능을 이용해 주시기 바랍니다.

2. What happens if I misrepresented the facts in a prior posting (posted false information)?
이전에 잘못된 정보 또는 거짓된 불만을 작성하였을 경우 어떻게 하나요?

Users should be advised that Bullman does not, in any way, endorse the posting of false information.
If you have made a false posting on our website previously and wish that your prior post be removed,
submit a letter via email outlining the below details.
Bullman은 그 어떠한 경우에도 허위 정보 게시 또는 허위 정보의 유포를 용납하지않습니다.
만일 이전에 허위 정보 또는 잘못된 정보를 게시하였을 경우, 그리고 해당 불만의 삭제를 원할 경우
아래와 같은 정보를 이메일로 보내주시기 바랍니다.

The letter must include the following:
이메일에는 아래와 같은 내용이 포함돼 있어야 합니다.

i. A statement that you are the user who posted the information that you now seek to remove;
ii. A statement that the information previously posted by you was incorrect at the time it was posted;
iii. Your full name, your Bullman ID, and email address;
iv. The URL (Address) of the subject post as it appears on bullman.co.kr;

i. 삭제하고자 하는 불만의 작성자임을 명시
ii. 해당 불만의 내용이 사실이 아니거나 잘못된 정보를 포함하고 있다는것을 명시
iii. 성명, Bullman ID, 이메일주소를 기재
iv. 해당 불만의 URL주소

Please submit the email to [email protected].
위의 내용을 빠짐없이 명시하여 작성된 이메일을 [email protected]으로 보내주시기 바랍니다.

We will review submitted documents and make a decision. This review may take up to 10 business days.
보내주신 이메일을 바탕으로 검토를 진행한 후 조치를 하도록 하겠습니다. 이 과정은 최대 10 영업일이 소요됩니다.

3. How do I change my username/email?
Username/email변경이 가능한가요?

Our system does not allow changing one’s username/email after registration.
But you are always welcome to create a new account with a username/email of your choice.
저희 시스템은 회원 가입 이후 username/email 변경이 불가합니다.
하지만 새로운username/email을사용하여 언제든지 다른 계정을 만드실 수 있습니다.

How do I reset or change my password?
비밀번호 변경이 가능한가요?

- Please enter bullman.co.kr;
- Click “Log In” on the toolbar;
- Click “Forgot your password?” on opening pop up window;
- Enter your Bullman registration email address and click on the “Submit” button;
- Check your email inbox and follow further instructions to reset your password.
- Bullman 메인 페이지에서 로그인을 클릭하신 후 “비밀번호가 기억이 안나시나요?”를 클릭
- Bullman 회원 가입 시 사용했던 이메일을 입력한 후 “신청” 버튼 클릭
- 해당 이메일 주소로 발송된 이메일 확인 후 비밀번호 재설정


:: For Companies, Organizations, and Service Providers_회사, 기관 또는 서비스제공자들을 위해::

1. Can we reply to a posting? Can we address the issue raised in the posting?
회사, 기관 또는서비스제공자가 게시된 불만에 댓글을 작성할 수 있나요?
소비자들이 게시한 불만 사항에 직접 응답하는 것이 가능한가요?

Yes. Under each posting made on the website there is an area for comments.
A company/organization/service provider wishing to engage with a consumer about a topic can submit a comment to the original posting.
We recommend that the company/organization/service provider leave its customer service contact information:
phone, name, email, etc. under the post for the benefit of all consumers who may have similar issues.
저희 Bullman에서는 회사, 기관 또는 서비스제공자 또는 대변인이 해당회사, 기관 또는서비스제공자의 제품 또는 서비스에 관한 불만에
댓글을 직접 작성할 수 있습니다. 해당 소비자와 그와 비슷한 문제를 겪고 있는소비자들을 위해 회사, 기관 또는 서비스제공자측의 기본
정보 및 연락처를 같이 공유해줄 것을 권장하는 바입니다.

2. Can a review be removed from Bullman?
Bullman이 자체적으로 불만 삭제가 가능한가요?

A post may be removed from our website either by a user complying with our removal procedures discussed above or by order of a court.
Bullman may also consider the removal of a posting, should we determine that a user is in violation of our Terms of Use.
불만 삭제에 관한 해당 사용자의 동의 또는 법원으로부터의 명령이 있을 경우 삭제가 가능합니다.
또한 게시된 불만이 Bullman 이용약관을 준수하지 않았을 경우 Bullman의 판단하에 삭제될 수 있습니다.

3. What can a company/organization/service provider do if it believes that the description posted on Bullman is inaccurate or
if the customer service information posted is outdated?
회사, 기관 또는 서비스제공자측에서 불만의 정보가 정확하지 않거나 오래되어 더 이상 적절치 않다고 판단될 경우 어떻게 해야 하나요?

Bullman does not investigate the postings made by users.
You can, however,post your comments.
Bullman은 사용자들이 공유한 불만의 사실 여부를 별도로 확인하지 않습니다.
게시된 불만의 내용에 대해 언급하고 싶은 문제점이 있으시면 댓글을 이용해주시기 바랍니다.

4. What can we do if we believe that someone is slandering a company/organization/service provider on Bullman?
특정 사용자 또는 소수가 회사, 기관 또는 서비스제공자를 일방적으로 비방하거나 회사, 기관 또는 서비스제공자의 이미지를
훼손한다고 판단될 시 어떠한 조치를 취할 수 있나요?

It would be advisable for you to consult with a legal professional about the situation. Bullman will comply with court orders.
이러한 경우에는 회사, 기관 또는 서비스제공자의 법적 대리인과의 상담을 권장합니다.
Bullman은 법원의 명령을 준수합니다.




OTHER NOTICES 다른 공지 사항

#TITLE 제목POSTED BY 작성자DATE 날짜VIEWS 조회수